Prima MX5 NC - LS3 swap - Versione stampabile +- Mx5Italia (https://www.mx5italia.com/forum) +-- Forum: Mondo MX-5 (https://www.mx5italia.com/forum/forum-4.html) +--- Forum: Mondo MX-5 (https://www.mx5italia.com/forum/forum-18.html) +--- Discussione: Prima MX5 NC - LS3 swap (/thread-7368.html) |
Prima MX5 NC - LS3 swap - MaverikGTI - 26-04-2010 Ho trovato su Miata.net questo utente: LS3V8MX5 che ha nel suo album personale le foto del primo swap di LS3 su NC. Ne posto una delle tante qui di seguito: Prima MX5 NC - LS3 swap - Bulz - 26-04-2010 e stica!! Prima MX5 NC - LS3 swap - Matsuda - 26-04-2010 Diffiderei da un neozelandese, nonchè tecnico Audi! :chessygrin: :chessygrin: :chessygrin: Prima MX5 NC - LS3 swap - MattMPS - 26-04-2010 io la trovo una bestemmia, avrà anche "un toro nelle mutande" ma perde completamente l'equilibrio, che è la quint'essenza di una mx-5. piuttosto quella da drift col motore mzr formula atlantic oppure quelle col renesis magari turbizzato. Prima MX5 NC - LS3 swap - Griflet - 26-04-2010 beh leggendo il thread ha alleggerito la macchina: "The car weighs 1150/1160kg depending on whose scales you trust. It weighs 600 front and 560 rear (or a bit less- see above ) and weighed 1120kg before I started- on both scales! So the car has gained 200kw, 387Nm torque!! but only 30-40kg This was acheived by an obsession with weight reduction... Removed heating/AC- 8kg Removed BOSE and 7 speakers- 6.6kg Swapped out heavy MAZDA altenator 5.95kg for lightweight Hitachi altenator 3.25kg-saving 2.7 Removed Cat Converter 6kg The original LS3 flywheel weighed 10.7kg, i fitted a Fidanza Alloy Flywheel that only weighs 5.9kg. SAVED 1.6kg by fitting big 12.7" racing brakes and alloy 4-pot calipers designed for an RX8- that was a mission... I even swapped out the HID lights (with height correctors and heaps of associated wiring) for H7 halogen lamps- saving 2.3kg Speaking of wiring: re-loomed the entire car stripping out 3.6kg of redundant wiring... Wiring: Importantly- the Airbag (SRS) system is unaltered- it self checks ok and the warning on the dash works as a standard car. The Central Locking system is unaltered. The Speedo and ABS work just fine, but this necessitated the fitment of the MAZDA MZR ECU to the vehicle in addition to the GM ECU" M...ia!!! Prima MX5 NC - LS3 swap - Luca - 26-04-2010 Zio billone!!! che lavoraccio!!! Prima MX5 NC - LS3 swap - RoadWolf - 06-05-2010 Ma questo è fulminato come un alieno!!! Fa prima a chiamare la macchina con il suo nome... Lavoraccio è un'eufemismo... :chessygrin: Prima MX5 NC - LS3 swap - pinofredd - 18-05-2010 3,5 kg di cavi ridondanti ed è una giapponese, pensa te che roba.... |