tomotto Ha scritto:"...THE KTM IS THE BIGGEST casualty, its ‘speed without consequence’ pitch being blown apart by the Lotus, which outmatches it for effortlessly acquired A-to-B pace but is vastly more engaging and satisfying to drive quickly. The X-Bow is several shades of wonderful but part of the spectrum is missing completely. As Ollie concludes: ‘Where’s the constant stream of information? The driving experience simply isn’t as memorable as it should be. It rides placidly and capably, but never challenges the driver, never delivers the visceral, seat-of-the-pants thrills that the Caterham and the Atom serve up so ably. The end result is a car that’s a long way from having the bite and charisma of its British rivals.’
The Ariel Atom, on the other hand, is more or less immune to attack, even from the 2-Eleven. If it’s a challenge, a massive adrenalin hit and the kind of acceleration you never really get used to that floats your boat, there is no substitute. It’s the four-wheel superbike that the KTM, ironically, so clearly is not.
In the end, though, the Caterham most ably lives up to the best-of-all-worlds ideal, combining all-but-dammit the Atom’s acceleration with an intimate, engaging and fabulously biddable chassis, heaps of charisma and a degree of practicality – windscreen, roof, boot (of sorts) – none of the others comes close to matching. A true original and still the king..."
questo è un breve estratto, l'articolo è su evo.co.uk ma i tempi a bedford non ci sono ancora. dovrebbe esserci ancora in edicola, è il numero di novembre con la caparo in prima pagina
e a parte Evo, un giudizio simile è stato espresso anche su Driver Republic di un pò di tempo fa
Mah, su topgear ne parlano mooolto bene, e poi i nomi Loris Bicocchi e Dallara sono una Super Garanzia direi...
NA 1.8 '94 elan style
GAZ GOLD PRO 400/300, Sway FM, Powerflex, Rollbar handmade (prossimamente roll cage), Vuota, SedilE JKComposites, Anticipo 14°, Tubi freno treccia, Volante calice, Vari bozzi per la velocità e ruggine, RPF1...
Esistono solo due tipi di auto, rear wheel drive e wrong wheel drive.
Se non è indispensabile alla marcia, quasi sicuramente è peso inutile...
Meno stadi più autodromi. (cit.Costa)
Lorenzo
GAZ GOLD PRO 400/300, Sway FM, Powerflex, Rollbar handmade (prossimamente roll cage), Vuota, SedilE JKComposites, Anticipo 14°, Tubi freno treccia, Volante calice, Vari bozzi per la velocità e ruggine, RPF1...
Esistono solo due tipi di auto, rear wheel drive e wrong wheel drive.
Se non è indispensabile alla marcia, quasi sicuramente è peso inutile...
Meno stadi più autodromi. (cit.Costa)
Lorenzo