This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.
  • 0 voto(i) - 0 media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Flying Miata Willwood kit
#11
Fletch Ha scritto:Se prendessi le pinze per i dischi piccoli e poi volessi passare agli 11", sarà possibile, in seguito, ordinare solo le staffe, visto che si tratta di una produzione limitata?
[/FONT][/COLOR]


Nel caso te le faccio io!
  Cita messaggio
#12
:WohoW:
La ND non esiste.
  Cita messaggio
#13
Posts: 202


[Immagine: icon1.gif] Re: Group buy: FM Little Big Brake Kit

This kit replaces all the components of your front brakes with the exception of the rotor. If you want to run a different size rotor than the ones on your car now, you'll just have to order the appropriate brake kit and the rotors to match. The factory brackets are not used. So you'll actually save a bit of cash if you were planning on a rotor size change.

The lines are non-optional. Wilwood calipers use a different connection than Mazda ones do, so your stock or aftermarket lines won't hook up unless you already have Wilwoods.

If you're running on track and having heat management issues with your fluid (not your pads), you might be better off with the (big) Big Brake Kit. If you're okay right now and just want lighter weight, the ability to easily change pads and more even pad pressure, this would be a good option.

The standard pads are Wilwood BP-10s. We could probably substitute other Wilwood pads for no charge, although I need to confirm our cost on those.
  Cita messaggio
#14
Per quei soldi, vi fate il kit corrado, montate dei 15 e frenate infinitamente meglio.

IMHO servono solo a chi, come il Costa, vuole i 13" (o 14") ma buoni risultati di frenata
Alberto
  Cita messaggio
#15
Ma pinze Wilwood a 4 pompanti + dischi Corrado (48 dollari al paio) su cerchio da 15, no?
La ND non esiste.
  Cita messaggio
#16
non ha molto senso... con 100$ in piu' prendi ben altre cose:
http://949racing.com/949-miata-big-brake-kit.aspx
Alberto
  Cita messaggio
#17
Uhm... ci rifletto.
La ND non esiste.
  Cita messaggio
#18
Alby, mi sa che hai ragione.
La ND non esiste.
  Cita messaggio
#19
ma le pinze son le stesse no?
si potrebbe, in caso, contattare quelli di 949 per un bg del big kit
  Cita messaggio
#20
Shuy Ha scritto:ma le pinze son le stesse no?
Pare di si.


Shuy Ha scritto:si potrebbe, in caso, contattare quelli di 949 per un bg del big kit
Tentar non nuoce.
La ND non esiste.
  Cita messaggio


Discussioni simili
Discussione Autore Risposte Letto Ultimo messaggio
  Carbon Miata FRP flares JUBIRIDE reps BARGAIN!!! Clarence 7 5,583 17-02-2014, 19:14
Ultimo messaggio: oldcafe
  Mx5 Miata used parts. Negozio US Matsuda 10 3,977 11-02-2012, 23:51
Ultimo messaggio: andreat3



Utenti che stanno guardando questa discussione: 2 Ospite(i)