This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.
  • 0 voto(i) - 0 media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ricordando 33...l' Alfettone squadrato
#47
Dopo favoloso cambio della mitica Giulia, l'Alfetta ha inaugurato la serie dei transaxle scontandone i difetti di gioventù; con la Giulietta era migliorato un pochino, un altro po' con la 75 ma obiettivamente non è mai stato un gran cambio (tant'è che se non ricordo male, almeno inizialmente non lo montarono sull'Alfa 6 peferendogli uno ZF).
Meno male che alle lacune del cambio, peraltro sempre ben spaziati, sopperiva la generosità del motore (almeno finché sono state a carburatori... l'iniezione ha mortificato parecchio quei motori).
Ex Mazda Miata - 1991
Mazda MX-5 1.8 - 1994
Mazda Miata M Edition - 1996
  Cita messaggio


Messaggi in questa discussione
ricordando 33...l' Alfettone squadrato - da Doppiaeffe - 06-02-2012, 15:15
ricordando 33...l' Alfettone squadrato - da Doppiaeffe - 06-02-2012, 15:22
ricordando 33...l' Alfettone squadrato - da Doppiaeffe - 07-02-2012, 09:41
ricordando 33...l' Alfettone squadrato - da Hammer® - 07-02-2012, 12:07



Utenti che stanno guardando questa discussione: 1 Ospite(i)