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Per Chris Harris di Evo, la MX-5 è "m..rda"
#1
http://community.evo.co.uk/users/Monkey-...ants-ducks

To suspect yourself of being the only person in the known universe to hold a particular belief can be both frustrating and, in a strange way, enormously liberating.
It seems I am alone in being completely ambivalent as to the existence of the Mazda MX-5. Apparently the 900,000th example has just rolled out of Hiroshima, which means there will be yet more public outpourings of emotion for a machine which drives with all the precision of boneless limb.
Truth be told, I think MX-5s are, well, sh*t .
This will not endear me to anyone who has ever owned or loved an MX-5, and it isn’t intended as some dramatic broadside to wind-them-up. I just always judge sportscars on the way they drive and I’ve always found the ‘ickle Mazda slow, imprecise and unsatisfying. Of course the principle behind the MX-5 is fantastic: affordable open-air fun in a cute little RWD package, but the reality on sticky modern rubber has never even approached delivering on that promise. And the driving position is terrible.
In fact, beyond the car’s outward specification, I don’t really see it as a sportscar at all - it never feels like one through your legs, feet and bottom - because sportscars are supposed to be exciting. And the MX-5 isn’t exciting. An Elise is exciting because it’s a proper sports car, whereas the MX-5 is just a way of being a little more expose to the elements.
So, gather round and have a good pop at me for being rude about a national treasure. Or, use this opportunity to finally admit in public that you too think the MX-5 is pants.
`·.¸.‹(•¿•)›
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#2
Per Bulz di Mx5italia, Chris Harris è "m..rda"...
► SOSPENSIONI AFTERMARKET MX5 NC/RC/FL - INDICE ANALITICO GENERALE ◄

~ MX-5 NC 2.0 "Youngtimer Wannabe" ~
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#3
Facessero pace col cervello ad EVO !
Prima la mettono al 9° posto tra le 100 auto più belle da guidare e poi dicono che è una m...a....
Sicuramente è meglio la nostra macchina di cacca rispetto a una TVR con un telaio tubolare e un V8 Rover di 30 anni fa Wink
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#4
Sempre detto che Top Gear è meglio
Audi A1 1,4T STronik

EX Genesis Coupe 2.0T
EX MX5 NCFL 20th Anny
EX MX5 NB-FL TRILOGY

Sodalizio Triveneto MX5
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#5
Luca Ha scritto:Sempre detto che Top Gear è meglio
Ma, su questo non ci metterei la mano sul fuoco. A Evoi ci sono dei giornalisti che hanno decine di anni di esperienza e molta pista sotto le ruote. A Top Gear, invece, mi pare sappiano solo fare due traversi su una pista grande quanto un campo di calcio: divertenti, ma Clarkson mi dà l'idea che ormai debba per forza fare il diverso e dare un'opinione "strana"
`·.¸.‹(•¿•)›
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#6
sembra un commento di due squadre dello stesso sport ma categorie diverse. scendi da un'elise sali sulla miata: è lenta e imprecisa. WOW davvero?
Feature: Spaghetti-Garage

Linhbergh Nguyen Ha scritto:When you drive these Miatas --be it a slammed rice mobile, or fast-on-the-track-handling-monster -- it puts a giant smile on your face. And at the end of the day, it is real hard to remove that smile.
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#7
[ATTACH=CONFIG]2350[/ATTACH]


Allegati Anteprime
   
NB 1.6 Siepe 2000
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#8
scendi da una elise e ti rendi conto di quanto l'mx-5 non sia così lontana da una elise ma che l'unica differenza così sostanziale sia il peso maggiore.....
NB 1.8 blu del 99 EX scarico tonante, NEW (work in progress) scarico fischiante


Io sono il guerrafondaio più pacifista della terra!

Disperato perchè sono ormai 10 anni che non si producono più delle macchine ma solo computer con 4 ruote.
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#9
Tanto rumore per nulla... Io mi diverto.

Certo che lo so anche io che una Elise ha meno compromessi, non ci voleva una firma di una rivista specialistica a dirmelo.
Martino

RC 2.0 Galaxy grey
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#10
Ci mancava solo che diceva che era troppo pesante rispetto ad una caterham! Wink
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