This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.
  • 1 voto(i) - 5 media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[NC] Sovralimentare la NC
Ma questo "kit" presuppone l'adozione di una turbina senza decomprimere? Mi sembra mooolto strano che possa filare tutto liscio, soprattutto in un uso pistaiolo, questi kit li vedo più da "sparo autostradale una tantum" :no_:
  Cita messaggio
Fila tutto liscio se la mappa e' fatta bene e la pressione non eccessiva, ovviamente per andare a 16 psi devi prima montare pistoni decompressi, con il CR della NC si puo' restare in sicurezza con 8, 10 psi.
Per uso pista intensivo si puo' montare l'impianto acqua/alcool AEM, ma Jay di TDR scriveva che con 8 psi non serve, neppure in pista.
  Cita messaggio
Una nota di Mike su FB:

Moto-East


The problem with doing something right, consistently; is that it becomes expected and garners little attention. But when we get an e-mail that starts with: "18 months on the attached tune. 54,000 miles with the Cosworth, 90,000 total miles on the car. With your tune we have proven all the naysayers wrong....time for more power" it is as rewarding as it gets! Knowing the number of trackdays, and the setup of this car; it is amazing to hear this even with the quality tuning ! The NC MX-5 is a PHENOMENAL platform for forced induction when tuned correctly ! The others are just starting off before where we were 18 months ago ! Our own NC is STILL pushing over 300whp on the same STOCK open-deck-aluminum-powder-cast-10.8:1 CR motor--at 14 psi!



  Cita messaggio
Flex Ha scritto:...The others are just starting off before where we were 18 months ago ! Our own NC is STILL pushing over 300whp on the same STOCK open-deck-aluminum-powder-cast-10.8:1 CR motor--at 14 psi!

wow Shocked
SUBARU BRZSatin White Pearl
MX-5
NC 1.8 HIGH '06 Marble White Black Seats (STM) : venduta!
Accessori in vendita:
http://www.mx5italia.com/showthread.php?...condo-MACA
http://www.mx5italia.com/showthread.php?...post703847
  Cita messaggio
Pare che BEGI abbia prodotto una nuova versione migliorata del collettore:

[Immagine: 3yrupdate-1-10.jpg]

Allo stato attuale mi sembra il migliore che abbia visto per NC turbo.
  Cita messaggio
Flex Ha scritto:Pare che BEGI abbia prodotto una nuova versione migliorata del collettore:

[Immagine: 3yrupdate-1-10.jpg]

Allo stato attuale mi sembra il migliore che abbia visto per NC turbo.

si! lo vende anche solo separatamente?
  Cita messaggio
Non saprei
  Cita messaggio
In risposta all'"avvento" di TDR, ecco una versione "migliorata" del kit BEGI, by MotoEast:

http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=482306
  Cita messaggio
molto meglio il kit TDR!!!
  Cita messaggio
Dimostrazione di Mike (kit Begi mappato da lui) di come una NC turbo NON riesca a mettere a terra i 350 CV nelle prime 3 marce (conica 4.1:1, ruote 225/50-16)

[video=youtube;lBvQnmLmCcU]http://www.youtube.com/watch?v=lBvQnmLmCcU[/video]
  Cita messaggio


Discussioni simili
Discussione Autore Risposte Letto Ultimo messaggio
  Sovralimentare senza piggyback o megasquirt Vitruvio74 16 8,245 06-01-2015, 23:02
Ultimo messaggio: Vitruvio74



Utenti che stanno guardando questa discussione: 17 Ospite(i)