Ebbene si, nella lista dei lavori da fare sulla puffa lo swap con un 1.8 era nella lista, e finalmente dopo una lunga ricerca sono riuscito a trovarne uno (botta di cu#o immensa)
Il nuovo motore ha 170K Km, ma era utilizzato fino a un mese fa, quindi sembrerebbe essere in condizioni discrete.
Ma passiamo alla parte pratica, lo swap vero e proprio..
Riportando ciò che ho trovato un po' in giro sulla rete
Ricapitolando, portandomi a casa motore con:
-alternatore
-motorino d'avviamento
-fuel rail + iniettori
-aspirazione
-scarico
dovrei stare a posto..
La parte che un po' mi preoccupa è quella elettrica, di cui praticamente nessuno parla..
Molti dicono che la centralina del 1.6 va bene, quindi non dovrei avere alcun tipo di problema considerato anche che verrà rimpiazzata da una MS.
Riguardo il cablaggio invece, sapete darmi qualche informazione?
Il nuovo motore ha 170K Km, ma era utilizzato fino a un mese fa, quindi sembrerebbe essere in condizioni discrete.
Ma passiamo alla parte pratica, lo swap vero e proprio..
Riportando ciò che ho trovato un po' in giro sulla rete
Citazione:1.8 motor
[B]1.8 mounts (optional, but yours are probably old and floppy)
[B]1.8 exhaust manifold (or header and cat/test pipe. You will either need the [B]EGR pipe, or to buy an EGR block off kit. this kit should have a cap and a plate. You can probably make the plate yourself for cheap, while you have the exhaust mani off of the car. The cap size is supposedly a m22x1.5, but this has not been trustfully verified. BEGI and Flyin Miata offer both pieces for $15 each).
1.8 intake manifold
[B]1.8 injectors-(if you get used injectors, you can clean them and buy injector rebuild kits from www.injector-rehab.com for cheap. Be sure to order an extra single rebuild kit, in case you break something. There is a special method to doing it right.)
[B]1.8 fuel rail
[B]1.8 timing belt/WP kit
----should have Timing belt, Idle pulley, tension pulley, VC gasket, water pump & gasket, cam seals (2), crank seal, water neck o-ring)
[B]1.6 CAS o-ring
[B]FM Swap Kit:
----EGR plate, throttle cable bracket, coil bracket, motor mount cups, throttle body adapter, electrical parts needed to extend your CAS wiring. *You may be able to save money by buying your motor mount cups from the net, or a local scrapper. You probably have wire and butt connectors (or solder/gun) and electrical tape to lengthen the CAS wiring*
[B]1.8 Coolant Hoses (or reuse 1.6, if they are fresh, but plan on at least replacing the heater core hoses. They are easier to slice and remove, than to keep intact. The heater core pipes that they mate to are soft copper and crush easily. You may have to make some custom water lines (the small diameter ones), if you do not replace them all.)
1.8 [B]Front main seal, [B]rear main seal
[B]Transmission seals (should be 3 of them, optional, but you might as well, while you are in there),
[B]Exhaust gaskets (3) (motor to header/mani; Manifold to the DP; and DP to Cat. If you go with a header, you can skip the second one)
[B]Intake Gaskets- 1.8 Intake to motor & 1.6 throttle body,
[B]1.6 alternator belt- the one that comes with the kit is a 1.8 ribbed, you are transferring the 1.6 wp pulley and need the v-belt.
[B]Main Crank Bolt- (optional, but supposedly they stretch)
[B]Clutch, Flywheel, Pilot Bearing, Throw Out Bearing, Clutch Tool (Optional, but if yours is old, this is the best time to do it)
Clutch line -this is optional, but I highly recommend switching to a long length ss braided line. It makes slave cylinder swaps so much friendlier
[B]1.8 Spark Plugs
[B]1.6 Plug wires (optional)
[B]Thermostat and gasket (t-stat is optional, but[/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B]
Ricapitolando, portandomi a casa motore con:
-alternatore
-motorino d'avviamento
-fuel rail + iniettori
-aspirazione
-scarico
dovrei stare a posto..
La parte che un po' mi preoccupa è quella elettrica, di cui praticamente nessuno parla..
Molti dicono che la centralina del 1.6 va bene, quindi non dovrei avere alcun tipo di problema considerato anche che verrà rimpiazzata da una MS.
Riguardo il cablaggio invece, sapete darmi qualche informazione?

It doesn't matter how many resources you have..
If you don't know how to use them, they will never be enough...
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