This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.
  • 0 voto(i) - 0 media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Curiosità su pistoni 1800
#8
Ho indagato sui pistoni....
su solomiata si parla di questa modifica su un 1.800 '94, quini già sperimentata

"My new "street" motor with the above plus 11:1 compression (10:1 2001 +.020" pistons, .026" deck and .010" head shave), lightened/balanced/knife-edged crank, 260 degree cam, adjustable cam sprockets, ported intake manifold, +2.5 mm throttlebody, aluminum underdrive pulley, programmable ECU, and using 4.778:1 rear gears just netted 160 hp at the rear wheels with 125 ft lbs torque at just 2500 rpm. This level of power was not plug 'n play, I tuned the ECU and cam sprockets for weeks. Additional costs beyond the 'cheap' level was about $3000 for an incremental 50 crank HP. So, for a total of about $4000 (not including the original 1.8 swap, my installation and tuning time, or the over $600 in dyno time tuning everything), I have nearly the same power as a supercharger or mid-level turbo kit. See why a turbo or supercharger kit is much more cost effective."

4 pistoni afte market per la serie successiva e una guarnizione meno spessa tipo quelle che vendono su www.wp-spezialteile.de e i classici 10.5 come r/c sono semplicissimi da raggiungere
  Cita messaggio


Messaggi in questa discussione
Curiosità su pistoni 1800 - da Vitruvio74 - 22-12-2013, 20:19
Curiosità su pistoni 1800 - da Lanf - 22-12-2013, 20:44
Curiosità su pistoni 1800 - da Vitruvio74 - 22-12-2013, 23:21
Curiosità su pistoni 1800 - da alex zanardi - 22-12-2013, 23:31
Curiosità su pistoni 1800 - da Vitruvio74 - 22-12-2013, 23:35
Curiosità su pistoni 1800 - da alex zanardi - 22-12-2013, 23:41
Curiosità su pistoni 1800 - da .SharK - 23-12-2013, 01:13
Curiosità su pistoni 1800 - da Vitruvio74 - 09-01-2014, 19:42
Curiosità su pistoni 1800 - da Gagio - 09-01-2014, 21:58

Discussioni simili
Discussione Autore Risposte Letto Ultimo messaggio
  [NB FL] Pistoni per BP aspirato puntogt4 10 1,630 11-04-2023, 16:10
Ultimo messaggio: alex zanardi
  [NA] Una curiosità... maxart_1970 2 651 03-02-2023, 16:11
Ultimo messaggio: maxart_1970
  Problemi con pistoni ILMOTORSPORT chryferio 14 5,685 20-09-2021, 23:09
Ultimo messaggio: LuKiNo_Dj
  [NA/NB]  Turbo e distruzione pistoni Oem Matt.Br 53 6,985 20-07-2021, 10:46
Ultimo messaggio: Matt.Br
  [B6] Differenze pistoni B6 mdki1996 9 5,835 22-08-2020, 19:49
Ultimo messaggio: mdki1996
  [NA] Iniettori mx5 1800? Gianluca 1975 9 3,296 04-04-2020, 12:15
Ultimo messaggio: Gianluca 1975
  Rifare motore 115, pistoni, problema. CJ_ 8 4,078 18-04-2017, 15:28
Ultimo messaggio: CJ_
  curiosità: data stampata sul motore PaoMx5 17 4,260 26-05-2016, 17:48
Ultimo messaggio: angeloc4
  aiuto x PISTONI maggiorati armando66me 50 14,759 05-12-2015, 18:03
Ultimo messaggio: Pdor figlio di Kmer
  Pistoni di serie con più compressione per B6 Vitruvio74 16 5,153 18-11-2015, 19:24
Ultimo messaggio: -PEWO-



Utenti che stanno guardando questa discussione: 1 Ospite(i)